Weerwoord forum index Registreer FAQ Gebruikerslijst Zoeken

Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici » Nieuwe Vrijheidspartij in Groningen Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats nieuw bericht  Plaats reactie Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2009 10:03 Reageer met quote
ben

VD Laan kwam niet sterk over en zeker niet toen hij het argument gebruikte er pas een jaar te zitten.
Het is gewoon een bende (wat in feite door de lerares ook bevestigd werd) wij kunnen niks behalve bakken met geld geven.
Stoppen met de waanzin alles in verschillende talen te drukken.
Staat er iemand aan de balie die iets wil maar zich niet verstaanbaar kan maken simpel wegsturen en zeggen kom maar terug als je je verstaanbaar kunt maken.
Maar 1 ding is nu wel duidelijk :Dat ook VD Laan het niet gaat redden.
Een minister die de grootste problemen op zijn bordje heeft en niet verder komt als een briefje schrijven en dan zeggen we kunnen niks.
Het einde van de multicultiewaanzin nadert met rasse schreden.
Een kwestie van tijd.
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: Wo Nov 18, 2009 10:13 Reageer met quote
raufvaugel

Ja gewoon Nederlands leren, wil je dat niet terug naar hun thuisland, hier spreekt men Nederlands
En men moet idd stoppen met aanpassen aan de taal van de zg Nieuwe Nederlanders
Maar daar zal franciscus het niet mee eens zijn, hij zal wel vinden dat wij maar 199 talen moeten leren want zoveel nationaliteiten hebben we hier.
Want uiteindelijk de oude Nederlander moet zich aanpassen.

BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2009 0:13 Reageer met quote
ben

Er gloort hoop.
Vandaag bij P/W een CDAster die er een voorstander van is om hen die zich niet aanpassen door oa de taal te leren wil ze de uitkering afpakken.
Wilders zijn gedachtegoed hoor je steeds meer bij andere partijen.
Het word nog een leuk jaar denk ik.
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2009 2:02 Reageer met quote
Partij Vrij Groningen

ben schreef:
Er gloort hoop.
Vandaag bij P/W een CDAster die er een voorstander van is om hen die zich niet aanpassen door oa de taal te leren wil ze de uitkering afpakken.
Wilders zijn gedachtegoed hoor je steeds meer bij andere partijen.
Het word nog een leuk jaar denk ik.

Totdat de verkiezingen voorbij zijn... Dan gaan ze gewoon weer op oude voet verder! Nu is het gewoon een wanhopige poging om PVV stemmers voor zich te winnen
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: Do Nov 19, 2009 9:24 Reageer met quote
raufvaugel

Kijk je kan Allochtonen nieuwe Nederlanders gaan noemen, er veranderd niks, je kan een hoop stront een taartje gaan noemen maar het blijft een hoop stront.
Dus na een tijdje hebben de woorden nieuwe Nederlander net zo'n slechte bijklank.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2009 20:00 Reageer met quote
franciscus001

[/b]Raufvaugel schreef

Quote:
Maar daar zal franciscus het niet mee eens zijn, hij zal wel vinden dat wij maar 199 talen moeten leren want zoveel nationaliteiten hebben we hier.

Het gros van deze nieuwe nederlanders spreekt gewoon nederlands en vaak zelfs al met een plaatselijk (stedelijk) dialect. Het blijft een beetje een achterhaalde discussie. Het gaat misschien langzaam, maar het gaat de goede kant op met de integratie van de opeenvolgende generaties nieuwe nederlanders. Meer volgen hoog onderwijs en op bestuurlijk niveau is er een groei te constateren van nieuwe nederlanders. Maar men blijft zich maar blindstaren op een eerste generatie gastarbeiders die de witte autochtoon notabene zélf in huis heeft gehaald omdat men te lui was bepaalde baantjes te verrichten. Evenwel was het diezelfde witte autochtoon die toen geen enkele cent wilde investeren in inburgering van de nederlandse taal. Men wilde goedkope arbeidskrachten die het liefste niet konden lezen en schrijven zodat ze gemakkelijker waren te misbruiken op de nederlandse arbeidsmarkt. En nu klagen dat die eerste generatie geen nederlands spreekt? Tja...

Quote:
Kijk je kan Allochtonen nieuwe Nederlanders gaan noemen, er veranderd niks, je kan een hoop stront een taartje gaan noemen maar het blijft een hoop stront.
Dus na een tijdje hebben de woorden nieuwe Nederlander net zo'n slechte bijklank.

Dit soort uitspraken verraden het onderliggende extreem-rechtse karakter door nederlanders op grond van hun etnische achtergrond te discrimineren. Ach, het zijn veelal de laatste stuiptrekkingen van verstokte nationalisten die maar niet willen inzien dat hún Nederland inmiddels een Nederland van óns is geworden. Ik vraag me steeds af wie hier nu de werkelijke inburgering behoeft.

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2009 20:40 Reageer met quote
Cliff

Het hele koningshuis bestaat uit allochtonen. (Pardon: nieuwe Nederlanders)

BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2009 20:43 Reageer met quote
Gerard R.

raufvaugel schreef:

Tsja, als je zo begint, dan kun je nog wel wat door de wc spoelen.
Een mens is nou eenmaal een strontzak met ledematen.
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2009 22:17 Reageer met quote
ben

Fransiscus schreef:
de witte autochtoon notabene zélf in huis heeft gehaald omdat men te lui was bepaalde baantjes te verrichten.

Jep de meest gebruikte zin door personen die met hun hele hebben en houden afhankelijk zijn van de multicultiesubsidiewaanzin.
Die zien allochtoontjes ook niet als mens maar als inkomen en werk.
Als zielige hoopjes mens en ze zijn als de dood dat ze zelf aan het werk geschopt gaan worden.

Hier schrijf hje het zelf:
Men wilde goedkope arbeidskrachten die het liefste niet konden lezen en schrijven zodat ze gemakkelijker waren te misbruiken op de nederlandse arbeidsmarkt.

Mensen als jij willen nog meer naar binnen om ze nog meer uit te buiten.
Puur allemaal eigen ik belang.

Laatst aangepast door ben op Vr Nov 20, 2009 22:21, in totaal 1 keer bewerkt
BerichtGeplaatst: Vr Nov 20, 2009 22:19 Reageer met quote
ben

Cliff schreef:
Het hele koningshuis bestaat uit allochtonen. (Pardon: nieuwe Nederlanders)

Is er wat mis met allochtonen dan?
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2009 8:25 Reageer met quote
franciscus001

Nogmaals, de witte autochtoon is zélf verantwoordelijk voor het binnenhalen van goedkope buitenlandse werknemers. Dan moet het daarna ook niet gaan zeuren dat er buitenlanders in zijn land zitten. Het was de witte autochtoon en de witte autochtoon alléén die de nederlandse grenzen wagenwijd openzette voor deze mensen, ze bij elkaar in achterstandswijken plaatste en geen enkele cent wilde investeren in dien culturele ontwikkeling ten behoeve van integratie met Nederland.

Ook op de dag van vandaag zien we dat deze witte autochtone slavenmentaliteit nog geen steek is veranderd. Goedkope werknemers uit het Oostblok worden financieel uitgebuit, in erbarmelijke woningen geplaatst en volgens sommige geplaatste nieuwsberichten is er zelfs soms sprake van het slaan van werknemers of belachelijke hoge prijzen vragen voor eerste levensbehoeften als voedsel en water. En dan durft die witte autochtoon ook nog eens te klagen dat deze mensen uit het Oostblok overlastmakers zijn. Het is een omgekeerde wereld.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2009 9:19 Reageer met quote
Cliff

ben schreef:

Lees jij de bijdragen van Raufvaugel niet? Hij vergelijkt allochtonen met een hoop stront.

Het beeld wat Raufvaugel heeft over allochtonen is een slecht geintegreerde moslim uit Marokko. Dat beeld klopt gewoon niet, de meerderheid van de allochtonen zijn goed geintergreerde Nederlanders.

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2009 10:07 Reageer met quote
raufvaugel

Ho, ik vergelijk ze niet met een hoop stronp, ik zeg alleen als je een hoop stront een taartje noemt dan blijft het een hoop stront
Als we de allochtoon een mooi naaampje geeft veranderd dan het probleem?

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2009 10:33 Reageer met quote
franciscus001

Quote:
Ho, ik vergelijk ze niet met een hoop stronp, ik zeg alleen als je een hoop stront een taartje noemt dan blijft het een hoop stront

Sorrie, maar dan blijf je ze toch gewoon stront noemen?

Quote:
Als we de allochtoon een mooi naaampje geeft veranderd dan het probleem?

Wat is het probleem?

Verder deel ik wel de mening dat indien je onderscheidt blijft maken in naam je altijd een tweedeling zult houden. Nieuwe nederlander klinkt wat vriendelijker, maar wat is nieuw aan iemand die hier geboren en getogen is? (puur omdat zijn vader of opa een andere etnische achtergrond kent?) Is deze persoon minder nieuw dan die witte autochtoon die hier idem geboren en getogen is? Ik zou liever teruggaan naar het amerikaanse model. Daar ben je afro-amerikan of azian-amerikan of latino-amerikan. Waarom zouden we hier niet mogen spreken over blanke nederlander, zwarte nederlander, turkse nederlanders, marokkaanse nederlander poolse nederlander en/of aziatische nederlander? [/b]

BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2009 10:44 Reageer met quote
ben

Cliff schreef:
ben schreef:

Lees jij de bijdragen van Raufvaugel niet? Hij vergelijkt allochtonen met een hoop stront.

Het beeld wat Raufvaugel heeft over allochtonen is een slecht geintegreerde moslim uit Marokko. Dat beeld klopt gewoon niet, de meerderheid van de allochtonen zijn goed geintergreerde Nederlanders.

Ik stel de vraag aan jou.
Jij doet het overkomen dat je bijv turken geen allochtonen mag noemen maar het koningshuis wel.
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2009 10:50 Reageer met quote
ben

franciscus001 schreef:
witte autochtone slavenmentaliteit

En wie zijn voornamelijk die witte slavendrijvers volgens jou?
Juist links mensen en mensen zoals pechtold die de grenzen wagenwijd open willen om nog meer slaven binnen te halen .
Des te meer armoedzaaiers in het land des te groter de macht van de slavendrijvers.
En de grootste fout die we ooit gemaakt hebben is ze geld te laten zien.
Anders waren ze nou nog tevreden geweest met wat kralen en een spiegeltje. Very Happy
BerichtGeplaatst: Za Nov 21, 2009 22:01 Reageer met quote
Cliff

ben schreef:
jij doet het overkomen dat je bijv turken geen allochtonen mag noemen maar het koningshuis wel.

Waar stel ik nou in vredesnaam weer dat je een Turk geen allochtoon mag noemen?

Ik begrijp werkelijk geen snars van jouw redenaties, maar misschien komt dat omdat je er vanalles bij verzint.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2009 11:26 Reageer met quote
ben

Ja maar dat jij iets niet snapt licht waarschijnlijk meer aan jou zelf.
Kijk nou maar weer naar je reactie over mijn VOORBEELD.
Een voorbeeld moet je niet letterlijk nemen dat weet je toch wel?

Maar voor de duidelijkheid dan maar wat was jou argument om het koningshuis te noemen als zijnde een stelletje allochtonen.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2009 12:03 Reageer met quote
Cliff

ben schreef:
Maar voor de duidelijkheid dan maar wat was jou argument om het koningshuis te noemen als zijnde een stelletje allochtonen.

Ben, je Nederlands is gewoon niet zo goed. Je maakt rare zinsconstructies en gebruikt nauwelijks leestekens. Dat maakt mij verder niets uit, maar als ik je daardoor niet snap is het wel heel makkelijk de schuld bij mij te leggen.

Ik noem het koningshuis allochtonen omdat dat feitelijk zo is. Ik benoem een feit. Jij wilt daar een bepaalde waarde aan hechten, voor zowel jouzelf als voor mij. Een voorbeeld: ik zeg 'het koningshuis bestaat uit allochtonen' en jij interpreteert daarbij 'je mag een Turk geen allochtoon noemen'.

Vervolgens verwacht je van mij dat ik jouw interpretatie ga verdedigen, maar zo werkt het natuurlijk niet. Een Turk mag je van mij best een allochtoon noemen, sterker nog: het is een allochtoon. Volgens het CBS is iemand allochtoon als hijzelf of één van de ouders in het buitenland geboren is. Die definitie is dus zo ontzettend ruim dat je van het woord 'allochtoon' wat mij betreft niets negatiefs kan maken.

De verhouding momenteel in Nederland is ongeveer 13,2 miljoen autochtonen en 3,2 miljoen allochtonen. Het aantal Turken en Marokkanen is daarvan ongeveer 600 duizend. Er zijn bv. meer Duitsers en Indonesiërs in Nederland dan Turken en Marokkanen.

En laat nou net ons koningshuis, onze Nederlandse trots, bestaan uit allemaal Duitse allochtonen Surprised

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2009 12:17 Reageer met quote
ben

Leuk verhaal maar het mist de kern.
Iemand noemt allochtonen stront en jij reageert met het koningshuis zijn ook allemaal allochtonen.

Maw dan zijn zij ook stront.
Dat wil je naar mijn inziens toch zeggen.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2009 12:27 Reageer met quote
Cliff

Ik neem aan dat je het nu weer tegen Raufvaugel hebt, ik maak immers geen vergelijkingen met stront.

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2009 12:33 Reageer met quote
raufvaugel

Ik vergelijk allochtonen niet met stront maar alleen de benaming, je poetst met een mooi naampje niet het probleem van de muklticul weg.
Maar voor een persoon is de multicul een zegen, het is maar hoe je het zien wil, ik zie dat men mij selectief leest en mij woorden in de mond probeert te leggen, ik zet mensen niet weg als stront, ik dacht dat ik toch vrij duidelijk ben/was

BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2009 13:24 Reageer met quote
ben

ik maak immers geen vergelijkingen met stront

Dat is het nu net dat doe je wel alleen met een omweggetje.

Nog zon gewilde tactiek.
Het ikke niet begrijpen systeem.
BerichtGeplaatst: Zo Nov 22, 2009 21:21 Reageer met quote
Cliff

raufvaugel schreef:
Ik vergelijk allochtonen niet met stront maar alleen de benaming, je poetst met een mooi naampje niet het probleem van de muklticul weg.

Leuk gesteld, alleen het klopt niet.

Stront en een taartje zijn niet hetzelfde, een allochtoon of nieuwe Nederlander wel.

Jij en ben hangen eigen waarden aan terminologie en verwachten hetzelfde van mij. Het laat mij echter Siberisch of men het heeft over nieuwe Nederlanders of allochtonen, ik heb daar geen gevoel bij.

BerichtGeplaatst: Ma Nov 23, 2009 10:11 Reageer met quote
raufvaugel

Je begrijpt me niet of wil me niet begrijpen, wat ik bedoel dus is dat het probleem niet weggaat als je de naam veranderd.
Maar mij maakt het niet uit, waar ik woon zijn geen allochtonen pardon Nieuwe Nederlanders.
Het gaat om het principe dat nieuwkomers zich moeten aanpassen, en er zijn er die het daar niet mee eens zijn, dat mag natuurlijk, maar je moet ergens van uit gaan, het is niet allemaal vrijblijvend in de maatschappij, als je wil gebruikmaken van onze voorzieningen moet je van jou kant ook wat doen.

Nieuwe Vrijheidspartij in Groningen
  Weerwoord forum index » Politieke Partijen en Politici