| PVV: Wat kost ons de allochtoon? |  |
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 9:53 |
|
|
|
Partij Wilders eist van bijna alle ministeries uitgebreide kosten-batenanalyse
De PVV wil exact weten hoeveel geld allochtonen de staat kosten en hoeveel ze opbrengen. Het is de vraag of de ministeries meewerken aan deze kosten-batenanalyse.
De Partij voor de Vrijheid heeft bijna alle Haagse ministeries gevraagd uit te rekenen hoeveel geld ze precies uitgeven aan allochtonen en hoeveel inkomsten uit allochtone kring er binnenkomen voor de Nederlandse samenleving.
http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/article2820745.ece/PVV__Wat_kost_ons_de_allochtoon__.html
Hoe moet je de rekening bekijken? Wie gaat hem betalen? Hebben wij daar het geld voor? |
|
_________________ botjes bijten buiten bedrijf |
|
|
|
 | Waarom? |  |
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 14:05 |
|
|
|
| Dit lijkt me racisme van het zuiverste water. WAAROM zou je dit in vredesnaam willen weten? Wat kost JIJ?? En wat heb je al gekost? |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 14:59 |
|
|
|
| Het lijkt mij geen racisme. Dergelijke informatie kan nuttig zijn om gericht te handelen. Sinds enkele jaren wordt van die mensen die delicten plegen de afkomst geregistreerd. Daar kan gerechtvaardigd worden dat politie meer aandacht heeft voor Marokkanen en Antilanen. Dit gezegd hebbende heb ik geen goed gevoel bij wetende dat dit verzoek van de PVV afkomstig is. Het kabinet had de PVV al een schatting gegeven en ik vraag me af waarom dat niet goed genoeg is. |
|
_________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. –– Winston Churchill |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 15:25 |
|
|
|
In meerdere landen heeft men hierop een beleid afgestemd. Kijk maar naar Australie, je komt er ook niet zo maar
binnen vallen. Van der Laan heeft beloofd de cijfers beschikbaar te stellen maar dat heeft hij nog niet gedaan.
Hoelang kunnen wij de draagkracht nog financieren?
Ook in de gezondheidszorg en ouderenzorg worden berekeningen gemaakt, bepaald hoeveel men nodig heeft
voor de aankomende periode. Daar zie je ook dat er veel wordt teruggeschroefd. Afgeschaft. Dit zijn ook mensen
die hun leven lang gewerkt en betaald hebben en nu moeten afzien. Wel eens van pyamadagen gehoord?
Het is ongehoord dat dit gebeurt. |
|
|
|
|
 | Lakeman |  |
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 15:54 |
|
|
|
Dit bericht is vervangen door een link omdat het niet toegestaan is om teksten van anderen integraal over te nemen. - Weerwoord Beheer
Voor de boekbespreking van Eduard den Hollander over het boek "Binnen zonder kloppen" van Pieter Lakeman kunt u hier terecht:
http://www.heemland.nl/hl14-Boek_Lakeman.htm |
|
|
|
|
 | registratie |  |
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 17:37 |
|
|
|
| Alfatrion schreef: | | Het lijkt mij geen racisme. Dergelijke informatie kan nuttig zijn om gericht te handelen. Sinds enkele jaren wordt van die mensen die delicten plegen de afkomst geregistreerd. Daar kan gerechtvaardigd worden dat politie meer aandacht heeft voor Marokkanen en Antilanen. Dit gezegd hebbende heb ik geen goed gevoel bij wetende dat dit verzoek van de PVV afkomstig is. Het kabinet had de PVV al een schatting gegeven en ik vraag me af waarom dat niet goed genoeg is. |
Je laatste zin zegt het al. Ik begrijp best dat men wil bekijken, welke groepen het meest gevoelig zijn om in de criminaliteit terecht te komen, maar de bedoeling van Wilders is puur en alleen om allochtonen te registreren om te zien wat ze ons kosten! Geheel voorbijgaand aan het feit dat in de jaren 70 onze economie gered werd door die allochtonen. Overigens zijn de meeste mensen gewone paspoort houdende Nederlander met een niet Nederlandse achtergrond. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 17:42 |
|
|
|
Ik vind dat ze eens een kosten/baten analyse van joden of homo's moeten maken.
Geschokt? Het zou me niets verbazen dat men daar in de jaren 30 wel oren naar had.
Van mij mag alles geanalyseerd worden, mits het om gegevens te doen is. Zijn er werkelijk 6 miljoen mensen vergast in de tweede wereldoorlog of waren het er minder?
Maar wat wil je met die gegevens. Maakt het uit? Arbeidsmigratie heeft volgens mij een negatief saldo opgeleverd, het was een korte termijn visie. Daar grossiert de politiek in, ze zitten maximaal 4 jaar en zelden wordt een politicus afgerekend op een visie van 10 jaar of langer.
Wat moet je met de conclusie: een allochtoon kost meer dan ie oplevert? Is dat interessant? Je kunt er namelijk verder niets mee. Een 65+-er kost ook meer dan ie oplevert, maar ook daar kun je verder niets mee.
Deze vraag van de PVV is:
1. Vragen naar de bekende weg en
2. Totaal irrelevant, zolang je niet weet wat je met die gegevens wilt doen.
Als Wilders wél weet wat ie met die gegevens wil doen, laat het hem dat dan eens hardop uitspreken. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 17:52 |
|
|
|
Gebruiken in de verkiezingen.
Ik ben wel een voorstander om een systeem als in Austalie of Zwitserland te gaan hanteren. |
|
_________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. –– Winston Churchill |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 18:42 |
|
|
|
In veel gevallen kan een dergelijke info inderdaad nuttig zijn; echter van de kant van de PVV is het uiteraard zuivere discriminatie. Daaraan ligt het partijprogram van de PVV ten grondslag.
Deze info heeft slechts ten doel om een bepaalde groep verder te isoleren van de samenleving.
Het is niet meer en niet minder dan het stelselmatig stigmatiseren van bepaalde groepen in de samenleving. |
|
_________________ De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoeften te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
(Gandhi) |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 19:45 |
|
|
|
| Quote: | | Het is niet meer en niet minder dan het stelselmatig stigmatiseren van bepaalde groepen in de samenleving. | Wilders zorgt niet direct voor stigmatisering, dat doen veel allochtonen zelf door negatief in het nieuws te komen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 22:24 |
|
|
|
| Quote: | | Wilders zorgt niet direct voor stigmatisering, dat doen veel allochtonen zelf door negatief in het nieuws te komen. |
Voetbalhooligans komen b.v. altijd negatief in het nieuws...... daar hoor ik wilders eigenlijk nooit over...noch direct noch indirect......... .tenzij er Marokkanen bij betrokken zijn.. |
|
_________________ De aarde biedt meer dan voldoende om ieders behoeften te bevredigen, maar niet ieders hebzucht.
(Gandhi) |
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 23:11 |
|
|
|
| Dat kan natuurlijk ook door de media komen. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Jul 22, 2009 23:35 |
|
|
|
Overal worden kosten plaatjes van gemaakt. Gezondheidzorg, kinderbijslag, a.o.w. etcetc.
Dus waarom is het dan zo gek als we het immigratie/ integratie kostenplaatje eens op papier zetten?
Misschien zal het de politiek motiveren, om er eens een halt aan toe te roepen. Het ongebreideld
binnenhalen van grote groepen met o.a. gelukszoekers moet wel betaald worden. Wie geeft er
vrijwillig zijn vakantiegeld op, om daaraan te besteden? Wie wil er nu toch dat hele groepen mensen
die het echt nodig hebben, moeten verkommeren omdat................ de politiek al jaren zit te suffen.
 |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 5:21 |
|
|
|
| Quote: | | Voetbalhooligans komen b.v. altijd negatief in het nieuws | Wellciht zijn we daar al aan gewend . Trouwens de politiek is daar nooit met echte oplossingen gekomen |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 7:21 |
|
|
|
| Dit geeft opnieuw het neo-nazistische karakter van de PVV weer die deze samenleving tegen elkaar opzet. Want wat versta je hier onder allochtoon? De meerderheid van hard werkende mensen die net als jij en ik gewoon belasting betalen? Wat een discriminatie! |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 9:50 |
|
|
|
Ze hebben het altijd over de kosten van de vergrijzing, nu vraagt men over de kosten van de verzwarting, de uitkeringen de subsidies etc, waarom niet, niks racistisch aan, misschien als ze dat eens goed uitzoeken kunnen ze die kosten aanpassen en de mensen hun eigen verantwoording laten nemen net als bij de autochtonen.
Verder laten we kanslozen binnen komen, dus het is niet zo'n wonder dat de meesten het sociale circuit ingaan, en wat zou je zeggen van de inburgeringskosten steeds maar weer, want er komt nooit een eind aan het introuwen, misschien is het eens tijd voor een import stop van mensen en dat men eens gaat kijken of je die mensen echt nodig hebt, of ze iets toevoegen aan dit land.
Nu is het import van stemmers voor de linkse partijen, want uitkeringstrekkers stemmen echt niet rechts. |
|
_________________ hij nam een glas en deed een plas en alles bleef zoals het was.
Met de VVD voor een beter Nederland. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 12:23 |
|
|
|
| Heeft iemand er wel eens bij stilgestaan dat door het voortdurende stigmatiseren van allochtonen het voor deze mensen steeds moeilijker wordt om een baan te vinden? Werkgevers die al dat geroep gaan geloven, zullen niet snel een allochtoon in dienst willen nemen, want je weet maar nooit.... Om later tot de ontdekking te kunnen komen dat die lieve, blonde verkoopster en die rode magazijnbediende voor tonnen gestolen hebben en de Marokkaanse schoonmaakster zelfs de pen die ze moet gebruiken om zich aanwezig te melden, netjes terug legt... OK, voorbeeld, maar door alle negatieve berichtgeving - en ja, de PERS is daaraan mede schuldig vind ik - gaan mensen twijfelen. Ik vind dat geen goede zaak. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 12:25 |
|
|
|
| franciscus001 schreef: | | Dit geeft opnieuw het neo-nazistische karakter van de PVV weer die deze samenleving tegen elkaar opzet. Want wat versta je hier onder allochtoon? De meerderheid van hard werkende mensen die net als jij en ik gewoon belasting betalen? Wat een discriminatie! |
Vertel jij het eens, wat is discriminatie?
De meerderheid van............ daar gaat het om, het gaat om de voortdurende instroom.
Weet je wel wat neo-nazistische betekent, leg mij dat eens uit. Want ik heb het idee dat
jij die term niet eens begrijpt, maar wel bezigt.
P.V.V. zet mensen tegen elkaar op, waar en welke bewijzen voer je daarvoor aan? |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 14:53 |
|
|
|
| ford schreef: | | Wilders zorgt niet direct voor stigmatisering, dat doen veel allochtonen zelf door negatief in het nieuws te komen. |
Daarmee ga je volkomen voorbij aan de rol van de media. De media legt accenten op bepaalde gebeurtenissen, soms met relevantie naar wa thier gebeurt. Een voorbeeld: na de vuurwerkramp in Enschede ontplofte een vuurwerkfabriek in een ander land. Zonder de vuurwerkramp in Enschede zou die ontploffing in een ander land geen nieuws zijn, nu wel. Na meerdere berichten over ontploffende vuurwerkfabrieken wereldwijd denkt iedereen dat die fabrieken met regelmaat ontploffen.
'Zinloos geweld' was ook zo'n mediahype. In de jaren '50 werd er echt wel eens iemand in elkaar geslagen tijdens het nachtleven. Je las het echter niet in het Gronings Dagblad dat er in Grijpskerke Zeeland een vechtpartij geweest was. Nu wel. Het proefschift 'Mediahype' van Peter Vasterman (www.vasterman.nl) geeft een leuk inzicht in hoe de media bepaalde onderwerpen belicht. De lezer trekt al snel de conclusie dat die gebeurtenissen die vaker belicht worden ook vaker plaatsvinden, terwijl het tegendeel waar kan zijn.
De mens is nu veiliger op straat dan jaren geleden, maar mede door de media voelen we ons veel onveiliger.
Wanneer lees je in de Telegraaf eigenlijk dat een Marokkaan positief in het nieuws komt? Volgens mij nooit. Zou een Marokkaan iets positiefs doen dan vermeldt de Telegraaf de culturele achtergrond liever niet.
Nieuws wat mensen willen lezen verkoopt. Nieuws wat schokt verkoopt ook. 'Man slaat kind dood' verkoopt minder Telegraaf dan 'Marokkaan slaat kind dood'. Zo is het helaas. En dan zijn er ook nog allerlei webistes die grossieren in het verzamelen van negatieve berichten over allochtonen, of forummers die al die artikelen als een soort 'anti-allochtonen nieuwsdienst' kopiëren naar forums.
Wilders zorgt wel degelijk voor stigmatisering, mede door de link Islam en terrorisme voortdurend te leggen. Dit terwijl feitelijk te bewijzen is dat 99,99% van de moslims zich niet met terrorisme bezig houdt. Dat noem ik dus stigmatisering. Wilders kiest overigens in dit geval wel weer de 'slimmere' aanpak: hij vraagt om rendementsgegevens van allochtonen in het algemeen. Zou hij specifiek vragen naar een kosten/baten analyse van moslims, dan zou dat meer protesten teweeg brengen denk ik. Wat dat betreft is Wilders echt niet dom. Hij beweegt voortdurende langs en net over de grens van maatschappelijk aanvaardbaar is, waarschijnlijk met de bedoeling die grens zoveel mogelijk op te rekken. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 15:20 |
|
|
|
Niet blaffen schreef
| Quote: | Vertel jij het eens, wat is discriminatie?
De meerderheid van............ daar gaat het om, het gaat om de voortdurende instroom.
Weet je wel wat neo-nazistische betekent, leg mij dat eens uit. Want ik heb het idee dat
P.V.V. zet mensen tegen elkaar op, waar en welke bewijzen voer je daarvoor aan? |
Discriminatie is bevolkingsgroepen op grond van etniciteit of geloofsopvatting onterecht onderscheiden van de gehele groep. Wat kost de allochtoon? Er bestaat niet eens een eenduidige definitie betreffende deze term. Toch doet de PVV het voorkomen alsof een deel van de nederlandse (autochtone) bevolking opdraait voor de lasten die de PVV als allochtoon bestempeld. Hitler gaf de joden overal de schuld van, dus de vergelijking met het neo-nazisme gaat hier wel terdege op.
Geert Wilders (en Hero Brinkman) staan niets voor niets op een internationale dodenlijst. Daar kom je niet op te staan indien je vreedzame politiek voert. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 15:24 |
|
|
|
Cliff, ik neem mijn puntige heksenhoed voor je af. Uitmuntend verwoord. Dank je wel.
Waar de vier Kabinetten Balkenende na de aanslagen op de Twin Towers (in opdracht van... misschien wel?) de ernstige fout in gingen was om Moslims en Islam op dezelfde hoop te gooien met het IslamiSme, dat, in zijn puurste vorm, is ontstaan binnen de Moslim Broederschap in Egypte. Waardoor nu Al Zawahiri (Egyptenaar) feitelijk leider is van Al Qaïda. Ik denk dat we gevoeglijk kunnen aannemen dat de ernstige nierziekte Osama Bin Laden fataal geworden kan zijn, inmiddels. Sinds 2002 hebben deze vier Kabinetten met groot succes de Nederlandse bevolking angst weten aan te jagen voor: De Moslims. En hebben succesvol de woorden Islam en Moslim verbonden aan het woord terrorist.
IslamiSme is iets totaal anders dan de Islam. Ja, ze hebben dezelfde God, dezelfde profeet en min of meer hetzelfde boek, maar ze geven er hun eigen uitleg aan en die is bloedig! Iedereen, niemand uitgezonderd, die niet leeft conform de wetten van het IslamiSme mag in feite gedood worden. Kijkend naar de jaren 90 in Algerije weten we maar al te goed wat voor ellende dat teweeg gebracht heeft en vandaag de dag in Indonesië. IslamiSten zijn zeer gewelddadig in het opleggen van HUN interpretatie van de Koran. Moslims die hun dagelijkse leven leiden, hun winkeltje bestieren, naar hun werk gaan, thuis komen, eten, TV kijken en naar bed gaan zijn gewone mensen, zoals overal op de wereld. Ze veroorzaken nauwelijks meer problemen dan b.v. de Oost Europeanen die nu massaal westwaards trekken. De IslamiSten zijn wel degelijk terroristen, omdat ze d.m.v. terreur hun wil willen opleggen aan iedereen in de wereld.
In de Brits/Amerikaanse documentaire uit 2005 (2006?) The Power of Nightmares, wordt het zeer specifiek en duidelijk uitgelegd. Regeringen zagen door de val van de Berlijnse Muur opeens een vijandbeeld verdwijnen. Dat schijnt ernstig te zijn, want dan zou het volk wel eens kunnen gaan morren. Je kunt een volk het beste onder de duim houden door ze op een nieuwe religie aan te smeren (Keizer Constantijn in 325 na Jezus) of door ze bang te maken voor een zogenaamde gezamenlijke vijand. De Soviet Unie was er niet meer, dus wat nu? De aanslag kwam op het juiste moment in new York. We moeten bang worden/zijn voor de Moslims en de Islam, geheel voorbijgaand aan het echte gevaar: de verdeel een heers politiek in in het Westen. Ook in ons land. I.p.v. bang te zijn voor echte terroristen en het verdeeld raken van de eigen bevolking, wordt men liever bang voor iets waar je niet bang voor hoeft te zijn. Roep maar hard en vaak genoeg dat iemand slecht is, bv in een bedrijf, en die persoon wordt binnen de kortste keren gezien als een slechte collega of misschien wel als een slecht mens. Het is ook de kracht van de suggestie en de wetenschap dat Jan-met-de-korte-achternaam er toch wel zal in trappen en Jan trapt er met zijn grote platvoeten inderdaad middenin.... zonder na te denken. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 15:33 |
|
|
|
De Islam is een prima geloof. (ontdaan van zijn extremistische elementen) Ik ben er trots op dat Nederland verworden is tot een stukje Islam en dat Islam verworden is tot een stukje Nederland.  |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 15:49 |
|
|
|
Pakt een teiltje, ook het politiek correctisme is hier binnengeslopen.
Als de allochtoon slecht in het nieuws komt hebben ze dat aan zichzelf te wijten, misschien zouden ze in eigen kring dat probleem eens kunnen aanpakken, maar men veegt de problemen liever onder het kleed, nu die tijd is voorbij. |
|
_________________ hij nam een glas en deed een plas en alles bleef zoals het was.
Met de VVD voor een beter Nederland. |
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 15:55 |
|
|
|
@ fransicscus
Zover ga ik niet. Ik denk dat christelijke religies verder zijn in ontwikkeling, en die ontwikkeling houdt dan met name in dat religie een eigen keuze moet zijn. Binnen de sociale gemeenschap (vrienden, familie, gezin) wordt in religies erg veel druk uitgeoefend om hetzelfde geloof te beleiden. Dat belemmert mijns inziens de ontwikkeling.
Ik zeg niet dat die druk afwezig is in christendom, zeker niet, in Zeeland zie ik daar nog strenge vormen van. Maar iemand die als christen geboren is en het geloof niet meer beleid wordt hier meer geaccepteerd dan in een islamitische gemeenschap. Daar is de druk groter. |
|
|
|
|
 | |  |
Geplaatst: Do Jul 23, 2009 16:15 |
|
|
|
| franciscus001 schreef: | Niet blaffen schreef
| Quote: | Vertel jij het eens, wat is discriminatie?
Discriminatie is bevolkingsgroepen op grond van etniciteit of geloofsopvatting onterecht onderscheiden van de gehele groep. Wat kost de allochtoon? Er bestaat niet eens een eenduidige definitie betreffende deze term. Toch doet de PVV het voorkomen alsof een deel van de nederlandse (autochtone) bevolking opdraait voor de lasten die de PVV als allochtoon bestempeld. Hitler gaf de joden overal de schuld van, dus de vergelijking met het neo-nazisme gaat hier wel terdege op.
Geert Wilders (en Hero Brinkman) staan niets voor niets op een internationale dodenlijst. Daar kom je niet op te staan indien je vreedzame politiek voert. |
Ik snap dat je 40-45 erbij haalt. Want anders heb je geen grip meer op de zaak.
Hitler was vroeger waarschijnlijk de dader, hoewel hij een heel volk achter zich had staan
en nu is dat Wilders die 32 zetels zal halen en daarmee wellicht de grootste partij gaat worden.
(De film Fitna, heeft hij gemaakt (vermoed ik) om aan te tonen wat er gaande is. Religie ideologie
is in dit geval dominerend onderwerpend discriminerend en laat het geweld zien.
Ik ben niet gediend van enige ideologie, maar ik het doet me niets als een ander dat wel wil mits
hij mij dit niet opdringt. Vandaar dat ik tegen de Sharia ben, die onder de gordel hier en daar al
in werking is. Staat en religie dienen gescheiden te blijven.)
Maar dan werkt het ook twee kanten uit, wat kost de Wajong jongere?
Want die vallen ook onder een zeer kwetsbare groep. Waarom worden er groepen de
Wajong uitkering in gegooid, omdat ze maatschappelijk niet te hanteren zijn? |
|
|
|
|
|
|