| Re: Verdraagzaamheid Prediken... |  |
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 13:38 |
|
|
|
| Cliff schreef: | | Tedje van Es schreef: | | Dat is helemaal openbaar en ik mag daar toch wel van zeggen dat ik vind dat e.e.a. niet met elkaar rijmt? En dat is nog zacht uitgedrukt; het staat haaks op elkaar! |
Ben ik met je eens, alleen ik zou het minder beledigend brengen.
|
.....dus in de kern van de zaak (dat is wat hierboven staat) heb ik wel gelijk? Het punt is dat ik het niet netjes genoeg breng.
Oké, ik zal geen woorden meer gebruiken waar de sexuele geaardheid, van mensen naar dieren toe, in voorkomen.
In ruil daarvoor laat Hajar haar genocide-verhaal achterwege, zijn we allemaal weer blij en kunnen we verder met de discussie. |
|
|
|
|
 | Boodschappen Doen... |  |
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 15:18 |
|
|
|
| Tedje van Es schreef: | | Ik pretendeer helemaal nergens me anders voor te doen dan dat ik hier of ergens anders doe. |
Die indruk heb ik ook nooit van je gehad Tedje; integendeel...
| Tedje van Es schreef: | | Hajar heel duidelijk wel. En dat vind ik zeer bedenkelijk. |
Ik weet niet of dat zo is Tedje.
Ik vind haar eerder rechtlijnig en recht in de leer.
Of ze oprecht is kan ik niet beoordelen maar ik ga ervan uit.
| Tedje van Es schreef: | | Of wil jij me vertellen dat je het volkomen normaal vindt dat ze hier loopt te kotsen en thuis op gaat roepen tot toenadering, verdraagzaamheid en zoete koekjes-bakkerij? Nou, ik vind dat niet normaal.? |
Ik vind haar hier -zals gezegd- soms ook ongenuanceerd reageren, evenals trouwens sommige anderen hier.
Ik zelf ben niet zo geinteresseerd in wat die moslims willen -wat gereformeerden of katholieke gelovigen allemaal bekokstoven interesseert me ook geen donder- en moet van de hedendaagse hypecultuur rondom die Islam al helemaal niks hebben; met HajarM heb ik dan ook nooit gedisusieeerd.
Ik herinner me echter wel dat ik haar ooit gevraagd heb hoe de Islam over homosexualiteit denkt -ik wilde háár visie horen- en kreeg toen een netjes en korrekt antwoord.
Ik denk dus wel degelijk dat ze in staat is mensen die haar minder 'vijandelijk' benaderen tot discussiëren te bewegen.
| Tedje van Es schreef: | | Tegenover fundi geitenverneukerij kan alleen maar een krachtige taal staan. Daar helpt geen lieve vrede aan. |
Toen ik hier op het forum kwam was je één van de weerwoorders die zich in de meest nette (én vriendelijke) termen uitliet en ik weiger te geloven dat je dat nu niet meer kunt.
Wat mij betreft hoef je dat schelden niet te laten, ik ben er zelf ook een kei in -dat kunnen vroegere buren beamen- alleen helpt het de discussie geen donder verder zoals je merkt.
| Tedje van Es schreef: | Wie nu nog steeds niet begrijpt wie in onze samenleving de ware fundi en de ware fascisten zijn, valt te betreuren.
Islam = fascisme! |
Islam FUNDAMENTALISME= Fascisme.
Dáár moet dan ook keihard tegen worden opgetreden en met jou vind ook ik nog steeds dat de overheid daarin veel te laks is.
Het gelijkstellen van de Islam aan fascisme gaat me te ver.
| Tedje van Es schreef: | | Dat mag dan hard klinken, maar ik neem in ieder geval geen blad voor de mond en zeg precies wat ik vind. |
Moet je beslist blijven doen.
Er is niemand die dat meer waardeert dan ik, geloof me...
| Tedje van Es schreef: | | En niemand kan mij, waar dan ook, betichten van het hebben van 2 gezichten. |
Zal ook niemand behoefte aan hebben denk ik.
| Tedje van Es schreef: | | En dat is heel wat minder gevaarlijk dan de achterbaksheid die ik in het geitenverneukeristische, dubbele gedrag van een zekere Hajar M. proef. |
Voor mij moet nog blijken of Hajar M. wel zo dubbel is.
Ze komt op mij nogal rechtlijnig over en lijkt zichzelf vaak niet eens het voordeel van de twijfel te gunnen.
Ik heb uit discussies begrepen dat ze gekozen heeft voor de rol die ze nu vervult en die rol lijkt me weinig ruimte open te laten voor dubbelheid, integendeel.
| Tedje van Es schreef: | | Van mij kan ze met haar hele fascistische geitenhandel op het dak van de moskee gaan zitten en wachten tot ze er vanaf waait. |
Ga er dan maar niet onder zitten anders krijg je de boel weer over je heen...
| Tedje van Es schreef: | Ik heb aan de boodschap van dergelijke mensen geen enkele boodschap, behalve dat ze naar hun zandbak op moeten rotten.  |
Dat is nogal een boodschap Tedje... !! |
|
_________________ First Israëli President David Ben-Gurion: “It is not important what the Gentiles say, it is important what the Jews do.” |
|
|
|
 | Re: Boodschappen Doen... |  |
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 15:37 |
|
|
|
| koekoeksjong schreef: | | Toen ik hier op het forum kwam was je één van de weerwoorders die zich in de meest nette (én vriendelijke) termen uitliet en ik weiger te geloven dat je dat nu niet meer kunt. |
Oei! Dat kan twee redenen hebben:
of ik ben als onschuldig jongetje van het platte land helemaal door jullie bedorven ...........
of ik heb het, sinds de moord op van Gogh en wat daarna gebeurde, helemaal met moslims gehad.
Ik zal er eens over na gaan denken.....
Maar je antwoord is verder zeer duidelijk, waarvoor mijn dank. |
|
|
|
|
 | Khomeiny En De Geitenneukers |  |
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 19:31 |
|
|
|
| Cliff schreef: | | Hajar's activiteiten buiten Weerwoord om vind ik helemaal niet ter discussie moeten staan hier. Evenmin gaan we zaken uit jouw privéleven hier bediscussiëren Ted. |
Ik dacht dat ik dat maar gewoon heb te pikken hier.
Mooi gezegd Cliff maar eerst zien en dan geloven. |
|
_________________ Hij verleent hun uitstel tot een vastgenoemde termijn 16:61 |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 20:44 |
|
|
|
| Cliff schreef: | | Tedje van Es schreef: | | Wat onzin? Wat wil jij er dan tegenover stellen? Een luisterend oor? |
Je kan hooguit duidelijk maken dat je het er niet mee eens bent. Het is hun vrijheid van meningsuiting om wat dan ook te vinden. Jij maakt er immers even hard gebruik van. Alelen ik zie niet in waarom een verharding van de dialoog wenszaam is. Je schiet er echt geen bal mee op. Ik vind het meer een uiting van onkunde en machteloosheid dat er dan maar geschreeuwd en beledigd moet worden.
Als er echt strafbare feiten aan ten grondslap liggen moeten er natuurlijk wel juridische gevolgen tegenover staan.
Jij verlaagt je ook tot hetzelfde gedrag, en daarom vind ik jouw mening of op zijn minst de manier waarop je die uit niet minder afkeuringswaardig.
De één roept 'Nederland heeft een massamoordenaarscultuur' en de ander roept 'geitenneukers terug naar hun zandbak'. |
We hebben 30 jaar een luisterend oor gehad voor dit soort mensen en kijk eens waar we staan.
| Quote: | | Quote: | | Waar komt dat van die vrouwengroep dan vandaan? Die komt toch niet uit haar privéleven? |
Het is in ieder geval iets dat buiten Weerwoord om gebeurt. |
Bijna alles wat hier op WW gestart wordt komt van buiten WW. Ik ben van mening dat je zoiets gewoon moeten kunnen beschrijven. En ik ben het met Tedje eens dat het raar is dat Hajar hier aan mee werkt, terwijl we elke keer kunnen lezen dat het niet echt op heeft met Nederland. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 21:08 |
|
|
|
| Ik ben het met GerardM inhoudelijk eens. Het bericht heeft een verbinding met de politieke. Maar Cliff bedoelt m.i. iets anders. Namelijk dat het bericht wordt gebruikt om een forumlid ter discussie te stellen. |
|
_________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. –– Winston Churchill |
|
|
|
 | Re: Khomeiny En De Geitenneukers |  |
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 21:12 |
|
|
|
| Hajar M schreef: | | Cliff schreef: | | Hajar's activiteiten buiten Weerwoord om vind ik helemaal niet ter discussie moeten staan hier. Evenmin gaan we zaken uit jouw privéleven hier bediscussiëren Ted. |
Ik dacht dat ik dat maar gewoon heb te pikken hier.
Mooi gezegd Cliff maar eerst zien en dan geloven. |
Je hebt die informatie zelf in je profiel gezet Hajar, dat had je misschien beter niet kunnen doen als je niet wilt dat iemand hier iets weet over je priveleven. |
|
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 21:21 |
|
|
|
| GerardM schreef: | | Bijna alles wat hier op WW gestart wordt komt van buiten WW. Ik ben van mening dat je zoiets gewoon moeten kunnen beschrijven. En ik ben het met Tedje eens dat het raar is dat Hajar hier aan mee werkt, terwijl we elke keer kunnen lezen dat het niet echt op heeft met Nederland. |
Imam Hajar is gewoon een stookster die geen werkelijke inhoudelijke discussie wil ook al pretendeert een berichtje op een andere site het tegendeel; ze wil alleen maar haar gelijk verkondigen.
| Quote: | Cliff schreef:
Hajar's activiteiten buiten Weerwoord om vind ik helemaal niet ter discussie moeten staan hier. Evenmin gaan we zaken uit jouw privéleven hier bediscussiëren Ted. |
Imam Hajars priveleven staat hier buiten. Op een openbare website staat de door mij aangehaalde berichtgeving (zie verder terug). OPENBAAR en voor iedereen te benaderen. Dit heeft niets met prive te maken. Type haar naam in in Google en binnen no-time heb je dezelfde openbare site.
Haar benadering van de inhoud mbt. de Islam is geen dialoog en evenmin om wederzijds begrip te vinden. Haar benadering is monoloog en gericht om eenzijdig begrip te eisen. Een totale tegenstelling wat dit berichtje pretendeert; Dialoog en wederzijds begrip.
| Quote: | Ik dacht dat ik dat maar gewoon heb te pikken hier.
|
Zelf nu speel je wederom het spel van de vermoorde onschuld op een doortrapte manier.  |
|
_________________ "een massa valt veel makkelijker te manipuleren dan een individu" |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 21:38 |
|
|
|
| Alfatrion schreef: | | Ik ben het met GerardM inhoudelijk eens. Het bericht heeft een verbinding met de politieke. Maar Cliff bedoelt m.i. iets anders. Namelijk dat het bericht wordt gebruikt om een forumlid ter discussie te stellen. |
Als iemand in het openbaar op een andere site pretenteert om in dialoog en met wederzijds begrip een gesprek of discussie aan te gaan over de Islam en daarbij in een andere context, WW dus, totaal het tegendeel laat zien.....vind ik dat zeker een vermelding waard!
Het zou niet gepast zijn als prive-informatie werd gebruikt wat geenzins het geval is. Immers de op WW afgedrukte (kranten-)artikelen zijn ook afkomstig van verschillende openbare sites.
Ik vind het prima dat de algemene houding van een forumlid ter discussie wordt gesteld. Immers strekkingen van de postings van imam Hajar zijn haatdragend te noemen tav. niet-moslims en de NL-samenleving en een verheerlijking van de Islam op basis van sharia-wijsheden en borqua-normen. |
|
_________________ "een massa valt veel makkelijker te manipuleren dan een individu" |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 21:55 |
|
|
|
| Eduard Geenen schreef: | | Alfatrion schreef: | | Ik ben het met GerardM inhoudelijk eens. Het bericht heeft een verbinding met de politieke. Maar Cliff bedoelt m.i. iets anders. Namelijk dat het bericht wordt gebruikt om een forumlid ter discussie te stellen. |
Als iemand in het openbaar op een andere site pretenteert om in dialoog en met wederzijds begrip een gesprek of discussie aan te gaan over de Islam en daarbij in een andere context, WW dus, totaal het tegendeel laat zien.....vind ik dat zeker een vermelding waard! |
Het is opzich zelf goed mogelijk dat je op de ene plek een dialoog beoogt en op de andere destructief probeerd te zijn. Ik begrijp wel waar je vandaan komt. |
|
_________________ Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. –– Winston Churchill |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 21:58 |
|
|
|
| Alfatrion schreef: |
Het is opzich zelf goed mogelijk dat je op de ene plek een dialoog beoogt en op de andere destructief probeerd te zijn. Ik begrijp wel waar je vandaan komt. |
Alfa, de laatste regel snap ik niet? Waar kom ik vandaan dan?  |
|
|
|
|
 | Moslima's |  |
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 23:05 |
|
|
|
| Planet.nl schreef: | Gehoorzame moslima's
Gepubliceerd op woensdag 09 februari 2005
De recente ontwikkelingen rond de beruchte ‘Hofstadgroep’ hebben een bizarre wending genomen. ‘Nieuwe broeders’ zouden reeds zijn opgestaan om de plaatsen van de nog te veroordeelden in te nemen. Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is alles behalve veilig, zij zou volgens de laatste berichten hoe dan ook worden vermoord. Hoogstwaarschijnlijk door een vrouw, omdat dit de impact zou vergroten.
Het gaat Ayaan niet voor de wind. Ze is net een paar weken terug in de kamer en het volgende dilemma staat alweer voor de deur. Ayaan kennende zal ze zich niet uit de weg laten slaan door de recente berichten. Maar toch is het vreemd dat degenen voor wie ze haar strijd juist voert, haar nu bedreigen. Wat leeft er onder moslima’s in ons land? Hoe kijken zij tegen extremisme aan? En waar verschuilen zij zich op het net?
Zusters in islam
Het aantal sites en weblogs gericht op moslima’s groeit in rap tempo. Het meest voor de handliggende beginpunt is Moslima.nl. Niet veel meer dan een vrome site met naast koran verzen, veel recepten en tips voor de moslima. In een pagina lang betoog wordt elke vorm van extremisme afgezworen. Toch zou je dat niet zeggen als je de verhalen van - vooral - de bekeerlingen goed leest. Blijkbaar is Abdul Jabbar van de Ven niet de enige katholiek die zich tot de islam heeft bekeerd.
Naast een haast ziekelijke drang om louter de pracht van de islam te zien, heeft moslima.nl weinig te bieden. Via de uitgebreide lijst met links beland je al snel bij de gloednieuwe site Zusterinislam, waar wel over actuele zaken wordt gediscussieerd. Voor het betreden van het forum worden ‘alle broeders’ opgeroepen ‘hun zusters’ te respecteren en de site te verlaten. In het kader iets positiefs bij te dragen aan de nationale discussie, besloot ik met mijn vrouwelijke kant in contact komen.
Wat direct opvalt is dat - over het algemeen genomen - de toon en het niveau van de discussie een stuk boven het gemiddelde liggen. ‘Je mening over de media’ is één van de onderwerpen van gesprek. Het schijnt dat veel moslima’s zich ergeren aan het feit dat moslims vaak negatief in het nieuws komen en dat men pal achter personen als Hirsi Ali staat. “Haar (Hirsi Ali's, red.) tweede film komt toch uit! Moslims moeten haar aanklagen wegens het zwart maken van de islam,” vindt bezoeker Salwa.
Hoofddoekje als verzetsmiddel
Er zijn nogal wat ontevreden moslima’s die absoluut niet gecharmeerd zijn van Ayaans kruistocht. Ook het debat rond het beruchte hoofddoekje versus onderdrukking zorgt voor de nodige spanningen. Volgens de gedragscode in de islamitische wereld is een hoofddoekje ‘verplicht’ vanaf het moment dat een meisje voor het eerst ongesteld is. Het negeren van deze regel kan in diverse islamitische landen stokslagen tot gevolg hebben. In Nederland lijkt dit symbool van onderdrukking juist een belangrijk middel te worden van ‘het verzet’ tegen de waarden en normen in de Westerse maatschappij.
Op Mijnsluierenik worden deze thema´s uitvoerig besproken. Zaken als: ‘Hoe belangrijk is de sluier’ en ‘zou jij de sluier af doen voor een droombaan’ passeren de revue. ‘Dienares van Allah’ kan het zich niet voorstellen dat ze zonder een sluier over straat gaat: “Dan maar geen droombaan, of helemaal geen baan. Het is een plicht van Allah,” vertelt ze. Gehoorzaam wordt deze mening gedeeld door het gros van de bezoekers.
Niet extreem maar gehoorzaam
Meer gehoorzaamheid en zoetheid is te vinden in het bos van persoonlijk weblogs. ‘Miesjelle’s world’ is een leuk begin. Ook de bekeerde Miesjelle zweert elke vorm van extremisme af. Ze geeft een goed overzicht van wat er momenteel op persoonlijk 'log' gebied op de markt is. De link naar 'het dagboek van een bijna moslim' geeft een duidelijk beeld waarover de doelgroep zich druk maakt.
Het lijkt overduidelijk dat geen moslima op Ayaans ‘vrijheid blijheid’- motto zit te wachten. Haar woorden worden helaas slechts door de verkeerde personen gewaardeerd. Afgezien van het feit dat ze haar doelgroep niet bereikt, komt er zo - op het eerste gezicht - weinig extreems uit vrouwelijke hoek. Vrouwen zijn nu eenmaal minder extreem dan mannen. Het enige wat wel stoort is de blinde gehoorzaamheid waar elke vrouw zich achter verschuilt. Wellicht een opening voor Ayaan.
http://www.planet.nl/planet/show/id=1143437/contentid=549247/sc=0c58ea (in het artikel staan diverse linken naar de websites en weblogs) |
HarjarM,
Ten eerste vind ik het werk wat je doet juist heel interessant.
Ik vraag me af hoe jij denkt over de blinde gehoorzaamheid van moslima's?
Bestaat je werk uit het doorbreken van deze gehoorzaamheid?
Waarom is jouw groep speciaal gericht op vrouwen? |
|
Laatst aangepast door anne op Do Feb 10, 2005 2:41, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 23:19 |
|
|
|
| Eduard Geenen schreef: | | Alfatrion schreef: |
Moet ik dit misschien lezen als een letterlijke vertaling van het Engelse: "I understand where you're coming from"? Dat klinkt natuurlijk alweer heel anders.  |
|
_________________ Liz
Persoonlijkheden, niet principes brengen een tijdperk in beweging.
- Oscar Wilde - |
|
|
|
Geplaatst: Wo Feb 09, 2005 23:29 |
|
|
|
| Hajar M schreef: | | Cliff schreef: | | Hajar's activiteiten buiten Weerwoord om vind ik helemaal niet ter discussie moeten staan hier. Evenmin gaan we zaken uit jouw privéleven hier bediscussiëren Ted. |
Ik dacht dat ik dat maar gewoon heb te pikken hier. |
Hou op met je slachtofferrol, Hajar. Die siert je niet.
Dit heeft helemaal niks met "iets te pikken hebben" te maken.
Vind je het vreemd dat ik (men) bij het zien van dit niet meer weet wie nu de ware Hajar is?
De manier waarop e.e.a. daar gepresenteerd wordt staat toch volkomen haaks op hoe je jezelf hier presenteert?
En ook al staat die site (een publieke site, die helemaal niets met jouw privéleven te maken heeft) buiten dit forum, deze twee totaal verschillende gezichten maken jou er bepaald niet geloofwaardiger op en ik kan me niet voorstellen dat het jouw doel is om hier ongeloofwaardig over te komen.
En als je gehoopt had dat dit niet op zou vallen, zou dat de zaak alleen maar erger maken.
Ik vind dit een behoorlijk dubbel spelletje. En zo te zien ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Leg eens uit. |
|
Laatst aangepast door Tedje van Es op Do Feb 10, 2005 7:49, in totaal 1 keer bewerkt |
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 0:54 |
|
|
|
| Eduard Geenen schreef: | | Alfatrion schreef: |
Ik bedoel dat ik me kan inleven in wat je ongeveer voeld. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 10:26 |
|
|
|
| Alfatrion schreef: | | Eduard Geenen schreef: | | Alfatrion schreef: |
Ik bedoel dat ik me kan inleven in wat je ongeveer voeld. |
O, sorry, dacht eerst welk getto je bedoelde..... |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 10:32 |
|
|
|
| Quote: | | Het enige wat wel stoort is de blinde gehoorzaamheid waar elke vrouw zich achter verschuilt. Wellicht een opening voor Ayaan. |
| Eduard Geenen schreef: | | Als iemand in het openbaar op een andere site pretenteert om in dialoog en met wederzijds begrip een gesprek of discussie aan te gaan over de Islam en daarbij in een andere context, WW dus, totaal het tegendeel laat zien.....vind ik dat zeker een vermelding waard! |
Dit soort opmerkingen komen voort uit de lange Europese erfzonde- en stigmatiseringstraditie. Zoals vroeger joden de messias gedood hadden en alle kapitaal van de wereld in eigendom hadden, hetgeen een overduidelijke onwaarheid was natuurlijk, en dus vernietigd moesten, moeten nu moslima's 'blind gehoorzamen', hetgeen natuurlijk ook overduidelijk onwaar is (zie mijn column bijvoorbeeld). Kwalijker echter vind ik opmerkingen van Alfatrion over bijeenkomsten waar men nooit geweest is en waarvan het simpele bestaan nu ook weer gebruikt worden voor kennelijk propagandistische doeleinden. Ik heb nog nooit weerwoorders ontmoet op een van deze bijeenkomsten dus mag men er inhoudelijk niet over oordelen. Ik zeg slechts: het is slechts het voortzetten van een stigmatiseringstraditie welke nog heel kwalijk kan uitwerken ook. Maar ja men volgt slechts z'n bloed zal ik maar zeggen en kan het niet helpen wellicht.
Het feit echter dat ik een hand heb in deze bijeenkomsten is echter openbaar en hoeft men niet onbsproken te laten. Onthoud je slechts van leugens en verzinsels over de inhoud der besprekingen. Maar goed gezien het feit dat de opmerkingen niet verwijderd zijn, wil zeggen dat Weerwoord het toestaat. Ik kan dus niet meer doen dan verzoeken je ervan te onthouden en een klacht erover indienen heeft dan ook geen zin.
| Tedje van Es schreef: | | In ruil daarvoor laat Hajar haar genocide-verhaal achterwege, zijn we allemaal weer blij en kunnen we verder met de discussie. |
Zeer beslist niet.
Ik zie slechts hoe Europa of in elk geval Nederland en nog dichterbij jullie er niks van geleerd hebben. De leugenpropaganda heeft zich slechts van joden verplaatst naar moslims. Wat gebeuren moet, zal gebeuren en ik kan daar niets aan doen. Ik kan het noodlot, en een eventuele genocide behoort daartoe, niet verhinderen. |
|
Laatst aangepast door Hajar op Vr Feb 11, 2005 13:35, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Hij verleent hun uitstel tot een vastgenoemde termijn 16:61 |
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 11:29 |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 11:33 |
|
|
|
| GerardM schreef: | | We hebben 30 jaar een luisterend oor gehad voor dit soort mensen en kijk eens waar we staan. |
Welk soort mensen Gerard?
En kun je ook aangeven waarom schelden en provoceren ons dan wel de goede richting op brengt?
| Gerard schreef: | | En ik ben het met Tedje eens dat het raar is dat Hajar hier aan mee werkt, terwijl we elke keer kunnen lezen dat het niet echt op heeft met Nederland. |
Ben ik ook met Tedje eens. Het ging mij meer om de bewoording en ik was er ook niet vanop de hoogte dat Hajar dit in haar profiel had gezet, want dan is de link naar Weerwoord wel weer wat makkelijker gemaakt.
Volgens mij heeft Hajar al lang toeggegeven dat ze op Weerwoord voornamelijk komt om te provoceren. Dat lukt haar goed. Die slachtofferrol die ze aanmeet is dan ook lachwekkend, maar wel te verwachten. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 11:38 |
|
|
|
| HajarM schreef: | | Koos schreef: | HajarM,
Onwaarheden kun je gewoon tegenspreken. Daar is geen geweld bij nodig. |
Volgens de islamitische regel op wedervergelding is dat ook de manier waarop men de gekke werken van Van Gogh had moeten beantwoorden: los verbaal geweld beantwoorden met los verbaal geweld van gelijke strekking. En Van Gogh verschafte prachtig materiaal door zich te beroepen op een niet-bestaand boek dat gekke uitspraken van Khomeiny zou bevatten. Bedreigingen, geweld of zelf leugens verspreiden mag niet eens, want dan is het geen wedervergelding meer doch zelf beginnen met agressie en dat mag een moslim niet. |
Ben je het daar zelf ook mee eens? Wat houdt je dan tegen om een boek te schrijven of film te maken in de trend van life of Brian ofzo (wel eens gezien?), kan allemaal. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 11:50 |
|
|
|
| Koos schreef: | | Ben je het daar zelf ook mee eens? Wat houdt je dan tegen om een boek te schrijven of film te maken in de trend van life of Brian ofzo (wel eens gezien?), kan allemaal. |
Zoveel gezond verstand...en dat op Weerwoord? |
|
_________________ Hij verleent hun uitstel tot een vastgenoemde termijn 16:61 |
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 12:46 |
|
|
|
| Hajar M schreef: | | Alfatrion schreef: | | Als iemand in het openbaar op een andere site pretenteert om in dialoog en met wederzijds begrip een gesprek of discussie aan te gaan over de Islam en daarbij in een andere context, WW dus, totaal het tegendeel laat zien.....vind ik dat zeker een vermelding waard! |
Dit soort opmerkingen komen voort uit de lange Europese erfzonde- en stigmatiseringstraditie. Zoals vroeger joden de messias gedood hadden en alle kapitaal van de wereld in eigendom hadden, hetgeen een overduidelijke onwaarheid was natuurlijk, en dus vernietigd moesten, moeten nu moslima's 'blind gehoorzamen', hetgeen natuurlijk ook overduidelijk onwaar is (zie mijn column bijvoorbeeld). Kwalijker echter vind ik opmerkingen van Alfatrion over bijeenkomsten waar men nooit geweest is en waarvan het simpele bestaan nu ook weer gebruikt worden voor kennelijk propagandistische doeleinden. Ik heb nog nooit weerwoorders ontmoet op een van deze bijeenkomsten dus mag men er inhoudelijk niet over oordelen. Ik zeg slechts: het is slechts het voortzetten van een stigmatiseringstraditie welke nog heel kwalijk kan uitwerken ook. Maar ja men volgt slechts z'n bloed zal ik maar zeggen en kan het niet helpen wellicht.
Het feit echter dat ik een hand heb in deze bijeenkomsten is echter openbaar en hoeft men niet onbsproken te laten. Onthoud je slechts van leugens en verzinsels over de inhoud der besprekingen. Maar goed gezien het feit dat de opmerkingen niet verwijderd zijn, wil zeggen dat Weerwoord het toestaat. Ik kan dus niet meer doen dan verzoeken je ervan te onthouden en een klacht erover indienen heeft dan ook geen zin. |
Hajar, Ik heb dit tegen anderen ook al eens verteld: ik stel het niet opprijs als mensen anderen citeren en mijn nick er boven schrijven.
| Hajar M schreef: | | Het laatste jaar merk ik dat het een schuilhoek voor angstige dyslectici dreigt te worden die inzendingen niet meer goed lezen en ook niet kunnen interpreteren dus. Dan blijft men langs elkaar heen praten of schreeuwen beter gezegd. Echt een discussie verzandt daardoor meteen in persoonsgericht gebeuzel. |
Hajar of je leest niet goed of je bent er op uit om mij zwart te maken. In het eerste geval ben je volgen jezelf iemand die, volgens je zelf, verzandt in persoonsgericht gebeuzel. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 13:11 |
|
|
|
|
Laatst aangepast door Hajar op Do Feb 10, 2005 13:15, in totaal 1 keer bewerkt _________________ Hij verleent hun uitstel tot een vastgenoemde termijn 16:61 |
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 13:15 |
|
|
|
| Het gaat werkelijk nergens meer over, misschien kan deze topic beter gesloten worden. |
|
|
|
|
Geplaatst: Do Feb 10, 2005 13:17 |
|
|
|
| Hajar M schreef: | | Alfatrion schreef: | | Hajar, Ik heb dit tegen anderen ook al eens verteld: ik stel het niet opprijs als mensen anderen citeren en mijn nick er boven schrijven. |
Ik doe het toch. Jij kunt wel vragen of mensen je tegen jezelf beschermen, ik doe daar niet aan mee. Je hebt heel vieze dingen gezegd en anderen mogen best zien dat ze van jou afkomstig zijn. |
Dus jij wilt aantonen dat ik iets van mij afkomstig is door mijn nick boven de tekst van een ander te plaatsen? |
|
|
|
|
|
|